Testowanie produktów digitalowych bywa niedoceniane. Nierzadko skracane harmonogramy prac najczęściej najmniej czasu uwzględniają właśnie na testy. Mając na uwadze, że wszyscy popełniamy błędy, warto pamiętać, że wykonaną pracę trzeba weryfikować. Dlatego dobrą praktyką jednak jest traktowanie testów poważnie. Dlaczego? Oto poniżej kilka zalet:
1. Dostajesz dopracowany produkt, który jest wizytówką Twojej marki. Dzięki przetestowaniu możliwie największej liczby zdarzeń przed publikacją strony czy aplikacji, gdy nowe narzędzie ujrzy światło dzienne, klienci będą mogli się skupić na jakości tego, co oferujesz, a nie na niedociągnięciach mechanizmu.
2. Nie zawsze dobrze, by o nas mówiono, zwłaszcza, gdy Twoja aplikacja słynie z najeżenia błędami. Czy chcesz, by Twoja nowa strona czy aplikacja zasłynęły z tego, że są pełne błędów i nie warto z nich korzystać?
3. Błędy na stronie czy aplikacji utrudniają korzystanie z nich i skutecznie zniechęcają użytkowników, którzy mogą już do nas nie wrócić. A produkt ma walczyć o nowych klientów, nie zaś odstraszać starych.
4. Wykrycie błędu zanim zrobi to klient chroni Twoją pozycję eksperta. Nie musisz być software housem, by sprawność Twojej aplikacji była łączona z jakością Twojego produktu. Jeśli Twoją marką jest catering dietetyczny, a formularz wyboru diety zawiera liczne błędy, klient traci zaufanie do stopnia zaangażowania w jakość Twojego produktu.
Zignorowanie bądź zbyt duże skrócenie fazy testów wiąże się z ogromnym ryzykiem dla wizerunku Twojej marki i może nieść długofalowe konsekwencje. Dlatego zawsze warto pochylić się nad budowanym narzędziem w kontekście jego sprawnego funkcjonowania.